Als nieuwe klanten ons benaderen, krijgen we regelmatig de vraag waarin we ons onderscheiden. In deze blog deelt Lonneke Küthe, accountmanager relatiebeheer, een paar mooie ervaringen waaruit dat blijkt.
Persoonlijke benadering
Onze klanten zijn vooral blij met onze persoonlijke benadering. Onze opdrachtgevers krijgen een vaste accountmanager die voor hen werkt. Op deze manier bouw je een band op en weet je als geen ander wat deze klant belangrijk vindt in een samenwerking. Onze accountmanagers rekruteren zelf de juiste respondenten, waardoor je snel kan schakelen en tot een goed resultaat kunt komen. Het feit dat Bureau Fris nog steeds zelfstandig is en niet is ondergedompeld in een grote club, draagt daar zeker aan bij. De dagelijkse betrokkenheid van oprichters en eigenaren Augusta en Stephanie bij de organisatie, het team en natuurlijk bij onze klanten, wordt eveneens als heel fijn ervaren. Voor de wervingen van onze respondenten kijken wij verder dan alleen onze database en daarom kunnen klanten ook bij ons terecht voor de uitdagender wervingen. Dit krijgen we niet alleen terug tijdens de dagelijkse feedbackmomenten met onze klanten, het blijkt ook uit het klanttevredenheidsonderzoek dat we regelmatig doen.
MRI-scan
Zo hebben we onlangs een onderzoek gefaciliteerd waarbij de respondenten onder andere een MRI-scan ondergingen. De respondenten kregen in de MRI-scanner verschillende plaatjes te zien. Zo kan er in het brein worden gekeken naar zowel de bewuste als de onbewuste emoties die mensen ervaren wanneer ze naar tv-commercials, banners, logo’s of andere marketinguitingen kijken. De respondenten vonden het een heel leuk onderzoek om aan deel te nemen. Een echte belevenis!
Hulp van de burgemeester
Als het nodig is, schuwen we zelfs niet om lokale autoriteiten te betrekken. Zo hadden we laatst een lastige werving in België. We hebben toen contact opgenomen met de burgemeester van de plaatselijke gemeente en hebben samen met hem, namens de klant, een nieuwsbrief uitgestuurd om de juiste groep respondenten te werven. Met succes!
Eye-tracking
Voor een ander leuk onderzoek moesten we respondenten vinden die wilden autorijden op een testcircuit waarop verschillende verkeerssituaties werden nagebootst. Door middel van een eye-tracking-bril werden de reacties gemeten en geregistreerd. Zo’n eye-tracking-bril zetten we ook in als we bijvoorbeeld willen onderzoeken hoe mensen boodschappen doen in de supermarkt.
Vijf meter chocola
In de zomer van 2021, toen de wereld tussen twee lockdowns even een beetje open was, konden we weer onderzoek doen op locatie. Zo hebben ze op onze eigen locatie een onderzoek naar chocola gefaciliteerd. We hebben een supermarktschap van vijf meter lang aan laten rukken, dat gevuld met chocoladeproducten, waarna kon worden onderzocht hoe de respondenten langs het schap gingen, waar ze naar keken, wat ze pakken en wat aantrekt – en wat niet. De chocola ging na het onderzoek mee met de respondenten, maar gelukkig bleef er ook nog een tas vol over voor onze medewerkers.
Out-of-the-box
Zo zijn er vele vormen om onderzoek te doen en het vindt lang niet altijd plaats in de vorm van een interview. Recent faciliteerden we ook een onderzoek onder fietsers in Nederland. Zij hielden een online dagboek bij met foto’s, video’s en informatie over hun dagelijkse ritjes. Maar we helpen op nog veel meer manieren. Pakketjes versturen naar de respondenten, vertalers, noem het en de kans is groot dat wij een oplossing hebben. En hebben we die niet, dan kunnen we je gegarandeerd een alternatief bieden.
Meer weten?
Word jij ook graag ontzorgd tijdens je onderzoek of zoek je een specifieke doelgroep waarmee je in gesprek wilt? Wil je weten hoe marktonderzoek precies in z’n werk gaat, online of face-to-face?) Stuur een mail naar stephanie@bureaufris.nl en ze neemt contact met je op. Benieuwd hoe wij de CO2-uitstoot van onderzoek op locatie compenseren? Daarover lees je hier meer.