Toen Stephanie haar carrière begon in de wereld van marktonderzoek had ze al snel door dat er in de branche drastisch behoefte was aan een full-service facilitair partner. Een flexibel bureau, dat écht meedenkt met de klant, dat vond ze niet, dus begon ze het zelf maar. Inmiddels heeft ze een heel team om zich heen verzameld waarmee ze marktonderzoek tot een ware beleving maakt, voor zowel de klant als voor de respondent. In deze blog vertellen Kai Koele en Ella Roelfsema, beiden accountmanager facility, hoe die beleving bij Fris eruitziet.
Verwennen van klanten in ons DNA
Kai: ‘Het verwennen van klanten zit in onze natuur. Alle medewerkers bij Fris weten hoe ze het verschil moeten maken en hoe ze een klant in de watten moeten leggen. Hoe een dag bij Fris eruitziet? Allereerst regelen we dat er van alles op tafel staat. Frisdrank, chocola, snoep en ander lekkers dat je thuis jezelf niet gunt. We weten als geen ander dat zo’n dag marktonderzoek heel intensief kan zijn. Daarom zorgen we ook dat er, precies op het moment dat je een enorme inkakker krijgt, een oppeppend vieruurtje op tafel komt. Zo kan je er weer even tegenaan.’
Beleving zit ‘m in kleine details
Ella: ‘We zijn zo blij dat we eindelijk weer onderzoek op locatie mogen doen, dat we ons hele aanbod eens even flink onder de loep hebben genomen. We hebben nieuwe snacks in het assortiment en we hebben onze koelkast een flinke upgrade gegeven. Behalve de bekende frisdranken staan er nu ook biologische drankjes op het menu. Daarnaast proberen we altijd op de actualiteit in te spelen. Kleurige paastakken en heerlijke paaseitjes rond Pasen, kerstversiering en kerstkransjes in de kerstperiode en oranje tompoucen met Koningsdag. Beleving zit ‘m in kleine details.’
Eén keer, nooit weer
‘In de avond zorgen we voor een goede maaltijd’, vult Kai aan. ‘Hou je ergens niet van of ben je ergens allergisch voor, laat het ons weten en we regelen iets dat wel bij je past. En het mooiste is… dat onthouden we nog ook, zo hoef je er nooit meer naar te vragen!’
Blij
Ella: ‘Ook onze respondenten zijn blij dat ze weer op locatie aan onderzoek mogen meedoen. Natuurlijk is het soms makkelijk, om van achter je scherm mee te doen, en online onderzoek zal ook echt wel blijven. Maar op locatie wordt marktonderzoek pas echt die beleving waar een mens zo blij van wordt. Een lekker stuk kaas uittesten, een goed stuk chocola proberen, een nieuw toetje proeven, sportspullen bekijken en door je handen laten glijden, dat is toch heel anders dan wanneer je thuis achter een scherm zit.’
IJs breken
Kai: ‘Wij doen er ook alles aan om het ijs te breken. Dat begint al in de wachtkamer. We heten de respondenten persoonlijk welkom, bieden ze iets te drinken aan, maken een grapje en proberen het gesprek op gang te brengen. Zodra we aan de slag gaan, zien we vrijwel altijd een leuke dynamiek in de groep ontstaan. Daardoor gaan mensen ook onderling met elkaar in gesprek in plaats van dat ze alleen de moderator dingen vertellen. De warme huiskamersfeer in de onderzoeksruimte helpt daarbij. Dingen proeven en uitproberen is natuurlijk altijd leuk, en soms krijgen ze ook nog iets mee. Ja, onze respondenten gaan eigenlijk altijd blij de deur uit.’
Meer weten?
Word jij ook graag ontzorgd tijdens je onderzoek of zoek je een specifieke doelgroep waarmee je in gesprek wilt? Wil je weten hoe marktonderzoek precies in z’n werk gaat, online of face-to-face? Stuur een mail naar stephanie@bureaufris.nl en ze neemt contact met je op. Benieuwd hoe wij de CO2-uitstoot van onderzoek op locatie compenseren? Daarover lees je hier meer.