Wat er niet is, moet er komen! Zo begon Stephanie Groot-Hecker 16 jaar geleden Bureau Fris. Al heel snel nam ze de eerste medewerkster en toekomstige mede-eigenaar aan: Augusta Zweekhorst. In deze blog blikken Stephanie en Augusta terug op 16 jaar Fris.
Stoute schoenen
Stephanie: ‘Ik begon mijn carrière ooit bij een gerenommeerd onderzoeksbureau. Daar leerde ik hoe groot de behoefte was naar goed ingerichte ruimtes voor marktonderzoek. Een flexibel selectiebureau, dat meedenkt met de klant, dat vond ik simpelweg niet. In 2005 trok ik de stoute schoenen aan en ging naar de Kamer van Koophandel. Bureau Fris was een feit: dé full-service facilitair partner in marktonderzoek. Nog geen jaar later nam ik mijn eerste medewerker aan: Augusta. We vulden elkaar zo goed aan, dat Augusta nog geen drie jaar later mede-eigenaar werd van Bureau Fris. Waar ik vooral verantwoordelijk ben voor marketing en sales, neemt Augusta met name finance en HR voor haar rekening.’
Door de koelbox gezakt
‘Het was een bijzondere reis’, zegt Augusta. ‘We hebben wat afgelachen bij Bureau Fris. Wat me het meest is bijgebleven zijn de boottochten. Toen Fris vijf jaar bestond zijn we met een hele grote boot de Loosdrechtse Plassen opgegaan. Ik weet nog dat ik het vijf uur ’s ochtends heb zien worden de volgende dag. Een unicum! En toen ik zelf mijn 10-jarig jubileum vierde bij Fris, zijn we met een grote sloep door de Amsterdamse grachten gaan varen. Het moment dat Stef door de koelbox zakte zal ik nooit meer vergeten! We lachten zo hard en maakten zo veel kabaal, dat we naar de kant werden gehaald. De schipper moest zelfs blazen, maar de beste man had natuurlijk niets gedronken. Ook de dobbelavonden met Sinterklaas waren legendarisch. Tot het coronavirus roet in het eten gooide, hebben we wel 14 dobbelavonden gehad. Op zo’n avond neemt iedereen cadeautjes mee en die gaan op een grote stapel. We weten altijd precies welke cadeautjes Stephanie heeft meegebracht: dat is altijd oude troep, tot een soepreceptenboek aan toe waar de soep nog tussen de bladzijden zit. Echt, Stef is een recyclaar avant la lettre.’
Nieuwe vibe
‘Ook onze kerstfeesten zijn altijd heel gezellig’, vult Stephanie lachend aan. ‘Met het hele team, inclusief partners, schuiven we dan aan voor het diner. Dat soort momenten, dat zijn inderdaad absolute hoogtepunten. De afgelopen 15 maanden waren zwaar, maar het heeft ons ook weer veel moois gebracht. We zijn met Fris 2.0 aan de slag gegaan. We zijn met interessante dingen bezig, waaronder het faciliteren van onderzoek via Whatsapp. Face-to-face blijft, maar tegelijkertijd is online niet meer weg te denken. En we zitten inmiddels in ons nieuwe kantoor en is de eerste borrel met pizza en bier een feit. Het feit dat we elkaar weer kunnen zien, doet echt veel met ons team. Het zorgt voor een hele nieuwe vibe.’
Frisse moed
‘Het is niet de eerste crisis die we goed hebben doorstaan’, zegt Augusta. Eerst hadden we de kredietcrisis, toen kwam de eurocrisis en nu weer de coronacrisis. Maar ik ben supertrots hoe we hieruit zijn gekomen en hoe we met z’n allen met vernieuwde energie naar de toekomst kijken. We hebben tijdens de coronacrisis van een aantal mensen afscheid moeten nemen, maar gelukkig staan er inmiddels weer een aantal vacatures open. We zijn op zoek naar twee accountmanagers relatiebeheer en een manager operations. We gaan er met frisse moed weer tegenaan. Op naar de volgende 16 jaar!’
Trots
‘Ik ben er supertrots op dat we voor veel klanten al 16 jaar mogen werken’, besluit Stephanie. ‘Ze komen steeds weer bij ons terug vanwege onze persoonlijke benadering en het fijne contact met onze accountmanagers die alles van A tot Z voor ze regelen. Het faciliteren van goed marktonderzoek is teamwork!’
Meer weten?
Wil je meer weten over hoe zo’n marktonderzoek precies in z’n werk gaat, online of face-to-face? Neem gerust vrijblijvend contact met Stephanie Groot op. We vertellen je er graag alles over.