Coen werkte bijna vijf jaar bij Bureau Fris in verschillende rollen. Inmiddels heeft hij een baan als National Accountmanager Banking & Insurance bij recruitmentspecialist YoungCapital. Hoe kijkt Coen terug op zijn tijd bij Fris en hoe bevalt zijn nieuwe baan?
Vijf jaar, drie rollen
Na mijn studie Communicatiewetenschap begon ik mijn carrière bij ASR als levensverzekeringsadviseur. Na een jaartje vond ik het wel tijd voor iets anders. Op Indeed zag ik een vacature voor accountmanager bij Bureau Fris. Dat leek me echt iets voor mij. De sollicitatieprocedure leek goed te gaan, maar helaas was de rol al vervuld. Kort daarop werd ik teruggebeld, of ik geen interesse had in een baan als junior accountmanager. Fris leek me zo’n leuk bedrijf, daar heb ik direct ‘ja’ op gezegd. Na een half jaar werd ik – samen met de collega die net voor mij was aangenomen – gevraagd om de rol van senior accountmanager op te pakken. Dat heb ik ruim vier jaar gedaan, tot ik begin 2021 als lid van het managementteam aan de slag ging. Zo heb ik in bijna vijf jaar tijd drie mooie rollen op me mogen nemen.
Ieder z’n eigen manier van communiceren
Het eerste dat ik leerde bij Fris is dat elk persoon een andere manier van communiceren vraagt. Of het nu gaat om klanten, collega’s of respondenten, iedereen heeft z’n eigen manier van doen en laten. Dat is leuk, maar kan ook pittig zijn. Daar moet je mee om kunnen gaan. Ik heb bij Fris ook snel leren schakelen. Multitasking, daar geloof ik niet in, maar met al die verschillende projecten met verschillende criteria en met verschillende klanten met ieder hun eigen wensen, moet je wel razendsnel kunnen switchen van het een naar het ander.
Vastbijten
Het is heel belangrijk dat je goed weet hoe je respondenten werft en daar met een open mind instapt. Hoe deel je respondenten in voor een kwalitatief onderzoek, waar vind je die. Door je er helemaal in vast te bijten, weet je ook goed wat je je klant kan vertellen als hij of zij vragen heeft.
Investeren in een goed team
Ik heb een hele fijne tijd bij Bureau Fris gehad. Stephanie en Augusta zijn – behalve de oprichters – ook echt de moeders van Fris. Ze hebben het beste met iedereen voor en willen altijd helpen. Ze zeggen niet alleen dat ze het belangrijk vinden dat er een goed en gezellig team staat, ze investeren er ook echt in.
Zelfde naam, andere baan
Ik ben nu National Accountmanager Banking & Insurance bij Recruitmentspecialist YoungCapital. Een baan die meer lijkt zoals het nu ook bij Fris 2.0 gaat. Voorheen was het bij Fris meer projectmatig, nu is het de taak van de accountmanager om bestaande klanten uit te bouwen en nieuwe klanten te overtuigen dat Fris dé partij is waarmee ze samen willen werken. Dat is precies wat ik doe bij YC. Dat was even wennen, maar het bevalt heel goed.
Persoonlijk
Bureau Fris heeft, zoals veel bedrijven, een fikse klap gehad door corona. Marktonderzoek op locatie was lange tijd niet mogelijk, net als de feestjes en borrels, die bij Fris altijd heel leuk zijn. Gelukkig is marktonderzoek op locatie inmiddels weer mogelijk en ik heb er alle vertrouwen in dat ze de teamspirit hoog weten te houden. Ik hoop dat het nu wel klaar is met de maatregelen en dat het persoonlijke, waar Fris bekend om staat, ook echt weer persoonlijk mag worden.
Nieuwsgierig?
Hoe belangrijk het is om relaties op te bouwen en te behouden met je klanten, daarover meer in één van onze volgende blogs. Wil je nu al je onderzoek door Bureau Fris laten faciliteren, online of offline? Neem gerust vrijblijvend contact met Stephanie Groot op. Ze vertelt je er graag alles over.