Als een van de accountmanagers van Bureau Fris heeft Nick van de Pol dagelijks contact met onze klanten. In deze blog vertelt Nick hoe hij zorgt dat hij altijd een goede indruk achterlaat bij de klant.
Even bellen
Vandaag de dag loopt veel contact via mail. Ik pak liever even de telefoon op. Als een nieuwe klant contact met ons opneemt met een offerteaanvraag, bel ik altijd direct even op. Om kennis te maken, om te horen wat de klant precies doet en wat zijn of haar doelstellingen zijn met het marktonderzoek, en natuurlijk om mijzelf en Bureau Fris even voor te stellen. Als je iemand spreekt, kom je altijd net iets meer te weten dan wanneer het contact via mail verloopt. Je maakt eens een grapje, je vertelt zelf eens wat, je vraagt wat verder door. Zodra ik genoeg weet van de wensen van de klant, maak ik zo snel als mogelijk de offerte op. Als het even kan doe ik dat dezelfde dag nog.
Vinger aan de pols
Na zo’n eerste contact is het natuurlijk ook belangrijk het contact te onderhouden. Voor de uitbraak van het coronavirus ging dat bijna als vanzelf, dan zagen we de klanten regelmatig op kantoor, tijdens face-to-face-onderzoeken. Nu gebeurt dat een stuk minder. Daarom plan ik regelmatig een telefoongesprek of een Zoom-meeting in om de vinger aan de pols te houden. Waar worstelen klanten mee, kunnen we op een bepaalde manier helpen? Zo kwam een klant met het verzoek om een strippenkaart. Zij zijn overtuigd van de meerwaarde van marktonderzoek en willen dit op een efficiënte manier vaker kunnen inzetten. Die dienst hadden wij nog niet, maar dat hebben we razendsnel in het leven geroepen. Zo proberen we altijd mee te denken en innovatief te zijn. Flexibiliteit, professionaliteit, betrouwbaarheid, dat zit ons in het bloed.
Persoonlijke band
Ook hechten we veel waarde aan het opbouwen van een persoonlijke band met onze klanten. Van veel van hen weet ik wat ze drijft, wie hun partner is, waar ze graag heen gaan op vakantie, dat soort dingen. Het leuke van werken als accountmanager bij Bureau Fris is dat we niet alleen relatiebeheer doen en de aanvragen met de klant bespreken, maar dat we ook zelf de vragenlijsten programmeren, wervingen uitzetten en bellen met respondenten. Het hele project, van a tot z, doen we zelf. Callcenters, daar doen we niet aan. Onze klanten hebben maar één contactpersoon per project bij ons. Die persoonlijke relatie en die korte lijntjes, in combinatie met het leveren van topkwaliteit, zorgt dat klanten steeds weer terugkomen. Toen ik drie jaar geleden binnenkwam bij Bureau Fris, was ik direct onder de indruk van de fijne sfeer. Datzelfde gevoel wil ik onze klanten meegeven. Ja, blije klanten, daar doe ik het voor. En dat gaat me redelijk af, heb ik de indruk.
Meer weten?
Lijkt het je ook wat om als accountmanager aan de slag te gaan bij Bureau Fris? Nick is op zoek naar collega’s. Wil je meer weten over hoe marktonderzoek precies in z’n werk gaat, online of face-to-face? Stuur een mail naar stephanie@bureaufris.nl en ze neemt contact met je op.