Als je beweert dat je dé full-service facilitair partner in marktonderzoek bent, moet je verdraaid goed weten wat je klanten nodig hebben. In deze blog vertelt Ella Roelfsema, accountmanager facility, wat je nodig hebt voor goed onderzoek op locatie.
Een goede sfeer
Laat ik beginnen met iets waar ik zelf heel gevoelig voor ben: de sfeer in de ruimte. Licht, planten en bloemen, fijne stoelen en een grote tafel, dat zorgt dat onze klanten en respondenten zich direct thuis voelen. Bij Bureau Fris hebben we in alle ruimtes veel planten, dit geeft deze fijne sfeer. En als je naar buiten kijkt zie je water en het groen van de bomen!
Verwennerijtjes voor de interne mens
Natuurlijk is ook een goede catering heel belangrijk. Verschillende smaken fris en thee, goede koffie en lekker gekoeld water. Wij zorgen ook altijd dat er vers fruit aanwezig is en net voor de middagdip zich aandient, toveren we een gezonde en lekkere snack tevoorschijn. Een goede lunch of diner? Daar draaien we onze hand niet voor om.
Optimale techniek
Of het nu gaat om UX-onderzoek of ander onderzoek, een goede wifi-verbinding is onontbeerlijk, net als goede microfoons, strak geluid en een goede camera. Alleen zo kunnen we garanderen dat mensen goed kunnen volgen wat er in onderzoeksruimte gebeurt. Meekijken kan ook op afstand, via onze live-streaming-dienst. Klanten kunnen waar ook ter wereld meekijken, in het Nederlands of in een andere taal, daarvoor regelen wij een simultaan vertaler. De tolkset staat altijd klaar. Uiteraard nemen wij alles op zodat je later de opnames nog kan afluisteren voor je rapportage.
Spiegelwand
Wat natuurlijk nog veel leuker is dan meekijken via camera en tv-scherm, is onze onewaymirror. Deze is erg geliefd bij onze klanten, vooral ook de internationale. Het is net alsof je bij de respondenten op de bank zit, alleen zij zien jou niet.
Kantoorartikelen en andere wensen
Voor creatieve sessies zorgen we altijd dat er voldoende kantoorartikelen aanwezig zijn. Denk aan verschillende formaten stickers, post-its, flipovervellen en een whiteboard. Ook als er andere wensen zijn, kunnen wij dat regelen. Zo was het laatst voor een onderzoek nodig dat respondenten in tijdschriften konden knippen. Toen hebben verschillende collega’s in hun buurtapps een oproepje geplaatst, zodat we een fikse stapel tijdschriften hadden zonder het milieu extra te belasten. Want CO2-neutraal werken is een hot topic bij Bureau Fris. Sinds 1 januari 2022 zijn wij bij het verhuren van onze ruimtes en bij Fris To Go CO2 gaan compenseren. Binnen zes maanden hebben we al 205 bomen geplant! Ook respondenten en medewerkers van Bureau Fris doen hieraan mee: ze planten bomen via een bijdrage en er zijn ook respondenten die hun incentive liever inruilen voor het planten van een paar bomen!
Extra koelruimte
Voor smaaktesten kan extra koelruimte nodig zijn. In dat geval huren we een extra koelkast, zodat de klant de producten eenvoudig kwijt kan. Is er meer nodig dan alleen koelruimte? Dat kunnen zeker regelen. Desnoods boeken wij onze kookstudio erbij hier in Amsterdam-West.
Goede host
Onze hosts zorgen dat ons marktonderzoek vlekkeloos verloopt. Een goede host heeft een feilloos gevoel voor timing. Hij, zij of hen zorgt dat iedereen zich prettig voelt, zorgt voor iets lekkers op z’n tijd en dat het eten op het juiste moment klaarstaat. De host bedient ook de apparatuur en assisteert waar nodig.
Notulisten
Als de klant dat graag wil, werken we ook met live – of online – notulisten, die aan tafel in Amsterdam – of op een andere locatie – meetypt, zodat de klant direct de notulen of transcripties mee kan nemen.
Verschillende locaties
Wij hebben natuurlijk de beschikking over onze locatie bij Bureau Fris in Amsterdam, waar alles standaard klaarstaat. Daarnaast faciliteren wij ook voor onderzoeken elders in het land met Fris To Go. Zo hebben we onlangs een onderzoek in Rotterdam gehost, inclusief tolk, moderator, IT-professional en de juiste groep respondenten. Natuurlijk faciliteren we net zo makkelijk online onderzoek.
Meer weten?
Elke klant heeft weer andere wensen en wij als Bureau Fris zorgen ervoor dat wij deze zo veel mogelijk kunnen vervullen. Word jij ook graag ontzorgd tijdens je onderzoek of zoek je een specifieke doelgroep waarmee je in gesprek wilt? Wil je weten hoe marktonderzoek precies in z’n werk gaat, online of face-to-face? Stuur een mail naar stephanie@bureaufris.nl en ze neemt contact met je op. Benieuwd hoe wij de CO2-uitstoot van onderzoek op locatie compenseren? Daarover lees je hier meer.