Bureau Fris is jarig. Op 2 augustus was het maar liefst vijftien jaar geleden dat Stephanie Groot-Hecker de stoute schoenen aantrok en besloot de stap naar de Kamer van Koophandel te wagen. Wat er niet is, moet er komen, dacht ze. Inmiddels is Bureau Fris alweer vijftien jaar dé full-service facilitair partner in marktonderzoek. Tijd voor een klein – coronaproof – feestje.
Tijd kwijt
Voor ik de stap zette naar het ondernemerschap, werkte ik een aantal jaar bij een gerenommeerd onderzoeksbureau. Daardoor wist ik als geen ander dat marktonderzoekers al sinds jaar en dag een groot deel van hun tijd kwijt zijn aan het regelen van facilitaire zaken. Ik vroeg me af waarom er geen flexibel selectiebureau was voor kwalitatief goede respondenten, dat meedenkt met de klant en dat ook nog eens kon zorgen voor efficiënt ingerichte ruimtes voor marktonderzoek. Hoe ik ook zocht, zo’n alles-onder-een-dak-oplossing was er gewoon niet. Tot ik op een dag dacht: wat er niet is, moet er komen. Zo heb ik Bureau Fris in het leven geroepen.
Geen zorgen
Het leek mij zo fijn als alles rondom je onderzoek geregeld wordt door een professioneel bureau. Om terecht te komen op een een plek waar je je klanten mee naartoe neemt en je geen zorgen hoeft te maken over goede koffie, een fijne lunch, een aardige gastvrouw of -heer en punctuele respondenten. Dat is het gat in de markt dat ik zag. Het gat waar ik op 2 augustus 2005 met Bureau Fris ben ingedoken. Met succes, zo bleek, want al snel had ik versterking nodig. Na een jaar kwam Augusta Zweekhorst in dienst en hebben Augusta en Stephanie keihard gewerkt Bureau Fris op de kaart te zetten. In 2009 werd Augusta mede-eigenaar.
Hecht team
Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een full-service bureau met twee vestigingen in Nederland, meer dan 900 verschillende – tevreden – klanten in binnen- en buitenland, negen vaste en een aantal flexibele medewerkers en een eigen database met 30.000 respondenten. Hier zijn we hartstikke trots op! Ik moet eerlijk bekennen dat ik me, zeker aan het begin van de coronacrisis, best druk heb gemaakt of we het wel zouden gaan redden. Hoe houden we onze mensen aan het werk? Kunnen we straks de huur en de salarissen nog wel betalen? Maar ons team heeft me versteld doen staan. Dat we een hecht team waren, wist ik al, maar dat is nu voelbaarder dan ooit. Dankzij die band, maar uiteraard ook door de goede relaties met klanten die wij de afgelopen vijftien jaar hebben opgebouwd, kunnen we zoveel aan en dat maakt ons succesvol. Ook in moeilijke tijden.
Kijken naar de toekomst van Fris
Samen met Augusta heb ik ons team een opdracht gegeven: kijk mee naar de toekomst van Fris. We hebben ze vragen gesteld als: Wat zou jij op korte en op langere termijn willen met Fris? Als jij op onze stoel zou zitten, wat zou jij ons adviseren om te doen, zodat we interessant blijven voor onze klanten? Dat mocht heel concreet zijn, maar ook een wens, een droom, of een gekke out-of-the-box-gedachte zijn. Hier zijn hele mooie frisse ideeën uit gekomen! Zodra een aantal van deze ideeën vastere vorm krijgen, schrijven we daar natuurlijk weer een leuke blog over!
Bescheiden verjaardagsfeestje
Door al het gedoe van de afgelopen maanden zit een groot feest er niet in dit jaar. Maar natuurlijk laten we ons porseleinen jubileum niet ongemerkt voorbijgaan. Op 14 augustus vieren we met het team ons verjaardagsfeestje met een hapje, een drankje en een leuke activiteit in het Frankendaelpark in Amsterdam. Ons doel voor de volgende vijftien jaar? Om het beste bureau van Nederland en België te worden op het gebied van facility, recruitment, online tools en het volledig ondersteunen van klanten in marktonderzoek.
Bezoek ons in augustus!
Bezoek je de vestigingen van Bureau Fris in augustus, dan krijg je een leuk verrassing bij binnenkomst!
Meer weten?
Heb je een mooi onderzoek op het programma staan deze zomer en wil je meer weten over hoe dat in z’n werk gaat op locatie in de 1,5-metersamenleving? Neem gerust vrijblijvend contact op. We praten graag met je verder.