Wat vinden onze klanten van Bureau Fris?
Als dé full-service facilitair partner in marktonderzoek moet je soms ook zelf onderzoek doen. Eén keer per jaar doen wij een diepgaand onderzoek naar hoe tevreden onze klanten zijn over onze dienstverlening. Een inkijkje.
Kort op de bal
Onze klanten doen regelmatig onderzoek naar klanttevredenheid. Daarin willen we zelf niet achterblijven natuurlijk. Na elk onderzoek vragen wij onze klanten direct om feedback, daardoor zitten we kort op de bal en kunnen we direct handelen als dat nodig is. Toch vinden we het heel waardevol om één keer per jaar extra feedback te vragen. Eind 2021 hebben we een vragenlijst uitgestuurd naar zo’n honderd relaties die in 2020 en de eerste helft van 2021 met Fris hebben samengewerkt. We kregen van 42 van hen respons en dit leerden we ervan.
Een rapportcijfer om mee thuis te komen
Waar we heel trots op zijn, is dat maar liefst 85 procent van de respondenten ons een zeven of hoger geeft – op een schaal van tien. Een rapportcijfer waar je prima mee thuis kunt komen, toch? Van diegenen die van onze faciliteiten in Amsterdam gebruik hebben gemaakt, is vrijwel iedereen tevreden of zeer tevreden. Van de klanten die van onze online faciliteiten gebruik maakten, is zo’n zeventig procent tevreden of zeer tevreden. Bij online onderzoek zijn we natuurlijk altijd afhankelijk van de techniek, en een waardevol feedbackpuntje was de vraag om ‘techchecks’. Zo kunnen we onze online sessies nog vlekkelozer laten verlopen. Vergelijkbare resultaten waren er voor de host op locatie en de online host.
Waarom Bureau Fris?
Uiteraard hebben we ook gevraagd wat voor onze klanten de belangrijkste reden is om voor Bureau Fris te kiezen. Bijna tweederde gaf aan dat de kwaliteit van onze dienstverlening doorslaggevend is, 57 procent waardeert ons vooral om onze ervaring met recruitment en facility, maar ook de fijne en open communicatie (55 procent) en de snelle communicatie (43 procent) wordt erg gewaardeerd. Sinds enige tijd werken we met accountmanagers relatiebeheer in plaats van op projectbasis, zodat je als klant een vast aanspreekpunt hebt. Maar liefst 71 procent van onze klanten vindt dat belangrijk tot heel belangrijk.
Belangrijke feedback
Natuurlijk hebben we ook de mogelijkheid gegeven om ons opbouwende feedback te geven, daar kunnen we alleen maar nog beter van worden. Eén klant gaf aan graag met ons samen te werken: ‘Helaas verliezen jullie het in het raamcontract nog weleens op prijs.’ Dat is natuurlijk heel spijtig, maar wij leveren niet graag in op kwaliteit. Dat wordt door meerdere klanten dan ook aangegeven: ‘Faciliteiten zijn prima – we worden altijd in de watten gelegd!’ Een aantal klanten gaven aan heel blij te zijn met de persoonlijke communicatie, terwijl een ander juist weer aangaf behoefte te hebben aan strakkere en iets zakelijker communicatie. Dat evenwicht tussen persoonlijk en zakelijk, dat proberen wij natuurlijk goed te bewaken.
Blij met onze respondenten
Zonder respondenten is er natuurlijk geen onderzoek mogelijk. Daarom doen wij ook eens per jaar een tevredenheidsonderzoek onder onze respondenten. Dankzij hun nuttige en leerzame input, kunnen we ook hun customer journey voortdurend verbeteren.
Tips?
Na aankomende zomer zullen wij weer een tevredenheidsonderzoek uitsturen. Als ISO-gecertificeerde organisatie moeten we dit één keer per jaar doen, maar we leren natuurlijk sowieso heel graag van onze klanten. Heb jij tips over hoe wij dit onderzoek nog beter kunnen aanpakken, zodat we een nog beter resultaat krijgen, dan horen wij dit graag.
Meer weten?
Mogen we jou ook ontzorgen tijdens je onderzoek? Zoek je een specifieke doelgroep waarmee je in gesprek wilt? Wil je weten hoe marktonderzoek precies in z’n werk gaat, online of face-to-face? Stuur een mail naar stephanie@bureaufris.nl en ze neemt contact met je op. Benieuwd hoe wij de CO2-uitstoot van onderzoek op locatie compenseren? Daarover lees je hier meer.