Elk jaar organiseren we bij Bureau Fris een leuk klantevent. Dit jaar werd onze creativiteit behoorlijk op de proef gesteld, maar we zijn er weer in geslaagd iets moois neer te zetten. Stephanie Groot en Maudie Kunst, klant en relatie van Bureau Fris, blikken terug op een geslaagd evenement.
Overeind blijven
Stephanie: ‘Ook dit jaar wilden we ons gebruikelijke klantevent organiseren, maar vanwege de coronamaatregelen en doordat we wat extra op ons budget moeten letten, hebben we gekozen voor een alternatieve aanpak. Ik kwam met Maudie Kunst, kwalitatief onderzoeker en relatie van Bureau Fris, in gesprek over suppen, toen ik bij Bureau Fris was voor face-to face-onderzoek op hun locatie in Amsterdam. Al pratend bedachten we dat dat misschien een leuke insteek was voor ons klantevent. Overeind blijven was immers voor iedereen een belangrijk thema de afgelopen maanden.’
Coronasport bij uitstek
Stephanie: ‘Suppen – afgeleid van Stand Up Paddling – heeft enorm aan populariteit gewonnen sinds de uitbraak van het coronavirus. Het peddelsurfen is dé coronasport bij uitstek. Iedereen kan het doen – klein, groot, oud en jong, sportief of minder sportief – en meer dan water, een plank en een peddel heb je niet nodig. Aan het begin van de coronacrisis heb ik voor mezelf een supboard gekocht. Toen kostte die 175 euro, twee maanden later ging dezelfde plank voor het dubbele de winkel uit. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de plank regelmatig kwijt was aan mijn kinderen. We wonen aan de Ringvaart en dan stap je zo de deur uit en de plank op.’
Leuke avonden voor de onderzoekende mens
Een aantal jaar geleden organiseerde Maudie, samen met haar compagnon Nieske, leuke avonden voor de onderzoekende mens. Maudie: ‘We bedachten activiteiten voor leuke mensen die werkzaam zijn in marktonderzoek. Iedereen kon zich inschrijven voor zo’n avond, inclusief eten en drinken. De kosten werden gedeeld. Het feit dat we elkaar – en elkaars introducees – weer even konden zien, dat we konden netwerken, werd als heel waardevol gezien. Dat concept konden we natuurlijk ook inzetten voor het klantevent van Bureau Fris.
Niet het hele netwerk
‘Omdat we anderhalve meter moesten houden, hebben we niet ons hele netwerk uitgenodigd,’ vervolgt Maudie. ‘Stephanie heeft alleen de freelancers gevraagd die op de moderatorpagina van Bureau Fris staan en ze regelmatig mee werken. Ik heb het vaste groepje van onderzoekers waar ik regelmatig contact mee heb, uitgenodigd.’
Mooie combinatie van actie en ontspanning
‘Vrijdag 18 september was het zover. Met de freelance onderzoekers zijn we eerst gaan suppen in Amsterdam, bij het Olympisch stadion, gevolgd door een lunch bij De Pits Keuken. De Pits Keuken is een uniek lunchlokaal, cateringbedrijf én evenementenlocatie met een missie. Het bedrijf biedt jongeren, die net een beetje meer zorg en aandacht nodig hebben, de kans om werkervaring op te doen. De gerechten zijn gezond en vers en de producten die ze gebruiken komen zoveel mogelijk van lokale ondernemers. Zo hebben we een mooie combinatie kunnen maken van actie en ontspanning. Na de lunch kon iedereen weer hard aan het werk, terugkijkend op een geslaagde ochtend. Iedereen was het erover eens dat dit een evenement was dat zeker voor herhaling vatbaar is.
Interesse?
Ben jij ook een onderzoekend mens en wil je aankomend voorjaar bij ons evenement zijn? Stuur je gegevens naar Stephanie Groot, en je wordt op de hoogte gehouden over andere events.